22 Oktober 2009

.....2009-10-22 | 22:29:03
Guud vad jag är dålig på att uppdatera bloggen ser jag !
Vet inte riktigt vad som har hänt. Förr skrev jag inlägg varje dag  , eller jag försökte iaf .. Men nu har det inte blivit alls mkt på sista tiden.. Får faktiskt bli en ändrig på det..

Idag började jag dagen hemma hos Nettan !
Gick dit imorse för att få hjälp att färga håret.. Har ju lagt i ljusa slingor innan , men det har inte blivit så mkt resultat , så nu bestämde jag mig för att köra i en ljus färg i hela håret.. Men jag bara misslyckas hela tiden. Idag har jag sammanlagt haft i 3 färger i håret. och inget har blivit bättre. Är helt kritvit i hårbotten och en bit ner. och det är fortfarande lite röda nyanser kvar i håret.. Men jag besluta mig för att köpa en sista färg och slänga i.. Så Nettan var snäll och gick och köpte en till mig förut för hon skulle ändå förbi affären. Så imorn åker den sista färgen i..Hoppas på det bästa att det ger bra restultat.

Efter vi färgat håret , gick vi förbi Hageby Centrum som hade delinvigning idag.. Dom håller på och bygger om och det kommer bli hur stort som helst.. Så det var vissa butiker som öppna idag.. Men tyvärr var det inte så mkt erbjudanden som man hade hoppats på. Hade man ju kunnat shoppa något.

I helgen är vi barnfria .. Eller på lördag rättare sagt.. Jimmys storebror Pierre kommer hit imorn och ska stanna tills på söndag. Så på Lördag ska vi ha lite party här hemma hos oss. Så vi kommer nog att bli ett par st.. Hojta till om det är någon mer som vill komma.. Bara roligare med lite mer folk ..

Kan berätta lite om min underbara son som jag inte har gjort på länge !

Benjamin har hunnit bli 10 ½ månad nu .. Nu är det bara 1 ½ månad kvar tills han blir stor pojke och fyller 1 år.
Han har sin 4e tand som är på g nu , nu han står helt själv och har gjort ett bra tag.. Han går med en sån där gåbil och så har han även börjat gnissla tänder , och det gillar vi verkligen inte haha. Låter så hemskt.
Men ja är så himmla stolt över Benjamin ... Och BVC tycker han är så duktig och han har varit så tidig med allt tycker hon.. Nu väntar vi bara på att den dagen kommer då han tar sina första steg. Guuud vad lycklig jag kommer att vara den dagen. Men jag fattar inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Känns som det inte alls var länge sen vi låg på förlossningen..Nej tiden går alldeles för fort. Man önskar väl att man hade tagit vara på tiden lite mer.. Och han börjar ju dagis snart med förhoppningsvis.. Väntar ju fortf på svar..


Tänkte bjuda på lite bilder på lilla Jacko som var här på besök idag med sin matte Susanne



         


    Tessan
    

Vilken SÖT hund :)

    
    2009-10-30 @ 13:03:11                    
URL: http://tessies.blogg.se/
         
    
Kommentera inlägget här:

    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar:





BENJAMIN info

Benjamin Jimmy
är född den 6 Dec -08 en kall lördag mårgon efter lång väntan. Med sina 3040 g och 49 cm.

Nu har tiden tickat iväg o busen har hunnit bli 14 mån.

Benjamin är en liten envis kille som ofta gör som han vill. Hans favorit program på tv är RORRI Racerbil och I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD.
På dagarna går han på dagis och han går 15tim / veckan.



Liten blir stor..