13 Augusti 2010

.....2010-08-13 | 23:04:35
Idag är det fredag den 13e. Inget speciellt med det tycker inte jag. Jag har aldrig drabbats av nått iaf eller har haft otur vad jag kan komma på iaf. Förstår igentligen inte varför folk pratar så mkt om denna dag. Det är ju bara skrock. Jag tror inte på detta iaf eftersom det aldrig har drabbat mig.

Annars idag har vi inte gjort så mkt . Imorse var jag hos tandläkaren och laga min framtand som Benjamin slog ut på mig för 2 veckor sen. Känns skönt att ha lagat den. Behövde ingen bedövning denna gång heller viket var jävligt skönt. Eftersom de bara var en jätteliten bit som hade lossnat .

Nu ikväll har jag även varit på Baby Shower hemma hos Tessan. Det var riktigt trevligt och roligt. Sånt vill jag gå på flera ggr. Jag själv har tänkt att ha sånt om jag ska ha fler barn i framtiden . Det är ju en ny trend som har kommit till Sverige. Den är ju igentligen från USA tror ja att det var .. Det är deras trend när man får barn ..
För dom som inte vet vad Baby Shower är så kan jag förklara det lite kort :
Man firar alltså den personen som ska få barn genom att bjuda hem lite folk man känner , bjuder på god mat , leker lite roliga lekar och sedan öppnar presenter som då den personen som ska ha barn får av sina vänner.
En riktigt rolig kväll har vi haft iaf med mkt skratt och mycket gott att äta..
Väntar bara på nu att få lite bilder därifrån och även recept på efterätten vi åt :) Den var riktigt god. Det var vit chokladmouse med färska hallon och blåbär till. Tessan hade gjort den chokladmosen helt själv och den var supergod. .
Får tacka Tessan ännu en gång för att jag fick komma .. Det är alltid lika roligt att träffa dig. VI träffas ju inte så ofta .. Får bli mer nu när bebisen kommer oxå..

Imorgon har vi inget direkt planerat . Ska eventuellt träffa Sara och Danne . Ska även kolla med mamma om hon vill vara barnvakt åt Benjamin imorgon kväll.. För Sara och Danne ska ha inflyttningsfest. Har inte träffat dom på flera veckor nu eftersom vi har varit iväg på semester ..

Men nu blir det läggdax.

         


    Tessan
    

Tack själv för att du kom!!



Kul att du/ni alla, tyckte moussen var så god, den blev ju verkligen en riktigt hit!! Receptet kommer på bloggen, håll utkik :)



Kramar

    
    2010-08-15 @ 18:37:43                    
URL: http://tessies.blogg.se/
         
    
Kommentera inlägget här:

    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar:





BENJAMIN info

Benjamin Jimmy
är född den 6 Dec -08 en kall lördag mårgon efter lång väntan. Med sina 3040 g och 49 cm.

Nu har tiden tickat iväg o busen har hunnit bli 14 mån.

Benjamin är en liten envis kille som ofta gör som han vill. Hans favorit program på tv är RORRI Racerbil och I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD.
På dagarna går han på dagis och han går 15tim / veckan.



Liten blir stor..