18 Augusti 2010

.....2010-08-18 | 22:43:19
Idag började Augustifesten här i Norrköping . Så vi åkte ner en sväng för att kolla vad som hände på stan . Inte alls mkt måste jag säga. Tivoli var det enda som var idag. Det blir mer skoj i helgen. Och imorgon är det ju Rix Fm festivalen så det ska man väl ner och titta på.. Jimmys föräldrar och bröder kommer även imorgon på besök och ska stanna hela helgen. Så vi åker nog ner allihop.

Annars idag har det inte hänt så jättemkt. Mirre kom förbi en stund och henne har ja inte träffat på väldigt länge , så det var riktigt trevligt. Tog en fika och snacka lite skit. Sen kom även Emelie och Joline upp en sväng . Barnen busa som aldrig förr. Sist dom träffades så lekte dom inget alls . Och nu har dom börjar på samma dagis oxå. Fast dock olika avdelningar..

JO det var ju inskolning idag för Benjamin på sitt nya dagis VILLA EKEN. Verkar vara en jättebra förskola. Nått jag blev förvånad och glad över är att dom har en tavla som sitter på väggen , där  dom skriver upp hur bra sitt barn har ätit och hur dom har sovit m.m .. Det tycker jag är skitbra. För då har man ju verkligen koll på om barnet har ätit ordentligt m.m Benjamin verkar trivas iaf . Han var inte de minsta blyg när vi kom dit idag utan satte igång och busa direkt medans vi satt och prata med en av fröknarna. Så imorgon ska jag lämna honom själv en stund på dagis.


När Emelie och Joline var här så passa barnen på och busa och pussas lite. Jag tror dom är lite kära haha .. Såg så ut iaf och som tur var så fick jag med det på kort. Men sen helt plötsligt när Joline skulle ge Benjamin en puss , så bara vägra han helt plötsligt. Det såg så roligt ut och jag fick faktiskt med det på film som jag tänkte lägga upp. Dom är ju för goa barnen alltså.. Man bara njuter inombords. Älskar mitt barn innerligt.

 

         


    Cecilia
    

Min kusins dotter ska börja på villa eken i januari :) Har hört att det ska vara jättebra

    
    2010-08-19 @ 12:25:01               
         
    
Kommentera inlägget här:

    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar:





BENJAMIN info

Benjamin Jimmy
är född den 6 Dec -08 en kall lördag mårgon efter lång väntan. Med sina 3040 g och 49 cm.

Nu har tiden tickat iväg o busen har hunnit bli 14 mån.

Benjamin är en liten envis kille som ofta gör som han vill. Hans favorit program på tv är RORRI Racerbil och I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD.
På dagarna går han på dagis och han går 15tim / veckan.



Liten blir stor..