15 April 2010

.....2010-04-15 | 14:08:50
Gud vad jag älskar detta underbara väder. Men läste på nätet igår att de ska tyligen bli kallar och till och med komma mer snö. Och då blev jag riktigt arg. Nu när våren äntligen börjar ta sig hit , då vill vi väl inte ha mera snö , så nu får dom ge sig tycker jag. Jag vill ha sommar istället . Så man kan sola och bada .
Idag har jag inte alls gjort så mkt , lämna Benjamin på dagis . Och idag jobbade ju även Jenny "min vän " på Benjamins dagis som vikarie. Hon jobbar för vikariepoolen eller vad det heter . Så hon hade fått hoppa in och jobba på Benjamins dagis. Så idag när jag lämna honom där så kom han i goda händer och blev inte alls ledsen när jag gick. Han vinkade till och med hejdå till mamma. Det var första gången han gjorde det. Annars har han bara blivit ledsen varje gång vi lämnat honom. Men det går ju över lika fort igen som tur är.
Hyresvärden har även varit här och tittat på en av grejerna som han hade skrivit upp i vårat besikningsprotokoll som vi skulle få betala för. Men vi har åtgärdat det , så vi slapp betala för det . Så skönt .
Väntar nu på att grabbarna ska komma hem så vi kan äta lite mat. Får bli pannkakor idag som jag har varit sugen på så länge :) Och hoppas Benjamin får i sig lite mat oxå. Han har ju inte ätit riktig mat nu på ca 2 veckor . Han sluta ju äta helt när han va sjuk och ville bara ha välling , inget annat.. Så vi måste börja få honom att äta igen . Han måste ju vara jättehungrig.
Senare sen så kommer troligtvis Sara och Danne på besök oxå. Blir och knalla bort till HC en sväng. Ska kolla på en jättefin klänning jag och Sara hitta . Så ska ja köpa den när vi fått pengar . Riktigt snygg.
Måste ju skriva med att ja tycker synd om min stora älskling idag. Han har nämligen varit hos tandläkaren idag och dragit ut en tand. Så han är inte på jättehumör idag, men det kan jag förstå. Men skönt att dom drog ut den tanden med tanke på hur mkt problem han haft med den. De var ju nästan inget kvar av tanden liksom .
Fick ett MMS av Jenny förut när dom var ute och lekte på gården på dagis ..
         
    
Kommentera inlägget här:

    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar:





BENJAMIN info

Benjamin Jimmy
är född den 6 Dec -08 en kall lördag mårgon efter lång väntan. Med sina 3040 g och 49 cm.

Nu har tiden tickat iväg o busen har hunnit bli 14 mån.

Benjamin är en liten envis kille som ofta gör som han vill. Hans favorit program på tv är RORRI Racerbil och I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD.
På dagarna går han på dagis och han går 15tim / veckan.



Liten blir stor..